Komoditi melalui telefon bimbit - keuntungan tinggi dan risiko tinggi

Komoditi melalui telefon bimbit - keuntungan tinggi dan risiko tinggi

Apa sebenarnya komoditi? Dengan kata mudah, ia nya adalah produk yang kualiti dan harga sama yang dihasilkan oleh sebilangan besar pengeluar. Ini bermaksud bahawa komoditi bukanlah seperti telefon bimbit dan mempunya perbezaan dalam banyak ciri. Komoditi dibahagikan kepada beberapa kumpulan: tenaga seperti minyak atau gas asli; logam, tetapi bukan sahaja logam berharga seperti emas, perak, platinum atau paladium, tetapi juga tembaga contohnya; hasil pertanian (pelbagai jenis tanaman, koko, kopi, daging, lembu atau jus oren). Setiap bursa saham komoditi di mana perdagangan berlaku telah menentukan parameter yang diperlukan dari komoditi terpilih dan kuantiti yang mungkin diperdagangkan.

 

Memandangkan ciri-ciri bursa saham komoditi di mana pergerakan harga terkecil juga diperhatikan, wajar untuk memanfaatkan produk - seperti kontrak perbezaan ("CFD") - digunakan. Apabila harga berubah, perbezaan wang dibayar berdasarkan kontrak ini. Sekiranya berlaku kenaikan harga, pembeli membayar wang kepada penjual, sekiranya terjadi penurunan harga, wang akan dibayar ke arah yang berlawanan. CFD adalah derivatif yang memungkinkan spekulasi pergerakan harga, tanpa benar-benar memiliki aset pendasar - dalam hal ini komoditi.

 

Kami menyajikan kepada anda perdagangan komoditi menggunakan CFD dan pengungkilan kewangan menggunakan kes model berikut. Minyak mentah Brent mempunyai nilai 62.95 USD pada 23 Julai 2019 pada pukul 6.45 petang dan kemudian nilai 64.27 USD pada 11.15 malam. Ini menunjukkan pertumbuhan 2.09%.

Dalam jadual anda dapat melihat contoh perdagangan dengan pengungkilan. Pada masa ini, leverage 1:10 diterapkan ketika memperdagangkan minyak mentah menggunakan CFD, model kami dalam jadual menunjukkan situasi dan keuntungan / kerugian dalam kes, ketika pengungkilan lebih rendah atau tidak sama sekali. Ini adalah spekulasi mengenai pertumbuhan harga, yang bermaksud kita memperoleh keuntungan jika harga meningkat dan mendapat kerugian jika harga turun.

GF3

 

* Bayaran: jadual menunjukkan apa yang disebut spread, iaitu caj broker yang dikira dari keuntungan peniaga dari perbezaan antara harga beli dan jual. Lebih banyak maklumat mengenai caj dan pengiraan terperinci tersediahttps://gulfbrokers.com/

 

Senario berlaku untuk pedagang yang telah membuka posisinya pada 23 Julai 2019 pada pukul 6.45 petang sementara nilai minyak adalah 62.95 USD dan menutup kedudukannya pada hari yang sama pada pukul 11.15 malam pada nilai 64.27 USD. Dalam jangka masa ini minyak Brent telah meningkat sebanyak 2.09%. Pedagang, seperti disebutkan sebelumnya, telah berspekulasi tentang pertumbuhan. Tanpa menggunakan pengungkilan kewangan, keuntungannya akan menjadi 209 EUR dari pelaburan 10,000 EUR. Sebaliknya, kita tidak boleh mengatakan ini akan menjadi perdagangan yang tidak Berjaya. Sekiranya peniaga berspekulasi penurunan harga, dia akan kehilangan wang. Spekulasi pertumbuhan adalah strategi yang baik dalam hal ini.

 

Walau bagaimanapun, keuntungan boleh digandakan menggunakan pengungkilan kewangan, misalnya dalam nisbah 1: 5. Pedagang akan mencapai keuntungan 1.045 EUR dari pelaburan yang sama. Apabila menggunakan nisbah pengungkilan 1:10, yang saat ini digunakan untuk perdagangan minyak, keuntungannya akan menjadi 2.090 EUR.

 

Peraturan pasaran modal di EU membenarkan tahap leverage maksimum 1:10 untuk perdagangan komoditi. Dengan cara yang sama di mana pengungkilan menggandakan keuntungan, ia juga dapat menggandakan kerugian. Sekiranya peniaga membuat spekulasi penurunan harga, dia akan mengalami kerugian sebesar 2,090 EUR ketika menggunakan pengungkilan kewangan 1:10. Itu bermakna dia akan kehilangan hampir satu perempat pelaburannya hanya dalam 4 jam.

 

Seperti yang kami tunjukkan kepada anda, ini adalah produk yang sangat berisiko, yang juga bermaksud bahawa tidak ada institusi yang boleh dipercayai menawarkan perdagangan komoditi dengan hasil yang dapat diterima dari soal selidik pelaburan. Berdasarkan undang-undang, semua bakal pelanggan mesti mengisinya sebelum mereka ditawarkan produk berisiko tersebut.

 

Perdagangan pengungkilan mempunyai sejarah yang panjang

 

Perdagangan pertama yang menggunakan pengungkilan kewangan adalah pembelian Pan-Atlantic Steamship Company oleh syarikat McLean Industries, Inc., pada Januari 1955. Pada masa ini perdagangan ini dikenali sebagai pembelian pengungkilan. Pembelian ini paling popular pada tahun 1980-an. CFD seperti yang diketahui sekarang diperkenalkan di London pada tahun 1990-an. Brian Keelan dan Jon Wood dari syarikat UBS Warburg biasanya dinamakan sebagai pengasas instrumen tersebut. CFD sering digunakan oleh dana lindung nilai dan pedagang institusi lain berkat kemungkinan untuk berdagang tanpa memiliki aset fizikal yang sebenarnya. Dengan cara ini mereka mengelakkan banyak bayaran tinggi.

 

Menjelang akhir tahun 1990-an, berkat pengembangan Internet dan alat komunikasi lain, kemungkinan untuk berdagang CFD menjangkau pelabur runcit. Internet dan perkembangan lain memungkinkan menyaksikan setiap pergerakan harga dan perdagangan dengan segera. Banyak platform perdagangan dalam talian baru dan aplikasi mudah alih dibuat kemudiannya dan mempermudah perdagangan. Berkat akses yang mudah, perdagangan pasaran modal menjadi perkara yang meluas.

 

 

Back to tips